Erzurum Kültür Kurumu İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencisi Mesut Şahin, "sayı karelerinin sırrı" adlı projesinde iki ardışık sayısının karesini kullanarak, bu iki sayıdan sonra gelen üçüncü sayının karesinin bulunmasında yeni yöntem geliştirdi.
Şahin'in ardışık iki sayının karesini kullanarak ardışık üçüncü sayının karesinin hesaplanmasında geliştirdiği yöntemle ilgili hazırladığı proje, Milli Eğitim Bakanlığı'nın TÜBİTAK ile ortak yürüttüğü "Benim Eserim" adlı proje yarışmasına kabul edildi. Proje danışmanı ve matematik öğretmeni İbrahim Baltacı, öğrencisinin geliştirdiği yönteminin matematik literatüründe bulunmadığını ifade ederek, "Öğrencimiz başarılı bir çalışmaya imza attı. Onunla gurur duyuyoruz. Proje bölge yarışmasında başarılı olursa ülke genelinde düzenlenecek yarışmaya katılmaya hak kazanacak" diye konuştu.